Jesper Højer nieuwe ceo Jumbo

Jesper Højer nieuwe ceo Jumbo

De Deense topman was eerder ceo van Lidl International. 

Jumbo Supermarkten benoemt Jesper Højer per 1 januari 2026 tot nieuwe ceo. De Deense topman was eerder ceo van Lidl International. 

Højer (47) begon zijn carrière in het familiebedrijf van zijn vader en grootvader in Jutland en trad in 2004 toe tot Lidl International. Hij bekleedde daar diverse functies, was in 2008 directielid van Lidl Nederland en leidde van 2014 tot 2017 Lidl België. Als ceo van Lidl International (2017-2019) maakte hij de verdere wereldwijde groei van de discounter mee. Sinds 2019 was hij actief als ondernemer, investeerder en adviseur.

Colette Cloosterman-van Eerd, voorzitter van de raad van commissarissen en mede-eigenaar van Jumbo, noemt Højer "de ideale kandidaat" om de volgende fase van groei te leiden. "Met Jesper halen we een ervaren ondernemer in huis die past bij de cultuur en ambities van Jumbo. Naast zijn brede retailkennis, liefde voor producten en zijn klantgerichtheid heeft Jesper ervaring met het werken in een familiebedrijf. Hij is nieuwsgierig, positief en durft anders te denken. Dat is belangrijk in deze snel veranderende markt. Deze benoeming van Jesper geeft vertrouwen, we kiezen voor een langdurige samenwerking met elkaar. Dit biedt stabiliteit voor Jumbo om verder te investeren in groei, duurzaamheid, innovatie en klanttevredenheid", aldus Cloosterman-van Eerd. 

'Volop kansen om verder te groeien'
Jesper Højer: "Voor Jumbo zijn er volop kansen om verder te groeien, en in de Nederlandse en Belgische markt nog meer nieuwe klanten voor ons te winnen. Ik ben blij dat ik het vertrouwen krijg om de strategische en commerciële koers te vervolgen. En samen met collega's, ondernemers, leveranciers en partners verder te bouwen aan een toekomstgerichte organisatie waarin betaalbare producten van hoge kwaliteit en klantbeleving centraal staan."

Højer volgt Tom Heidman op die sinds maart als ad interim ceo verbonden was aan Jumbo. "We zijn Tom zeer dankbaar voor zijn betrokkenheid en leiderschap", aldus Colette Cloosterman-van Eerd. Tom heeft de nieuwe commerciële strategie overtuigend uitgerold." 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!