Startup Jipfish breidt volgend jaar uit naar Scandinavië
Gepubliceerd op 29 september 2025 om 14:21
Het Nederlandse merk Jipfish, gespecialiseerd in designbolderkarren, zet een volgende stap richting internationale groei. Na Nederland en Duitsland rolt het merk volgend jaar uit naar 60 winkels in Scandinavië
De uitrol wordt gedaan via Fenix Outdoor, het moederbedrijf achter de Duitse outdoorspecialist Globetrotter. Daar worden de karren verkocht onder de labels Friluftsland, Naturkompaniek, Partioaitta en Trekitt.
Jipfish-oprichter Boy Peters begon 2 jaar geleden met weinig meer dan een stapel technische tekeningen en een merknaam. Inmiddels rijden de designbolderkarren rond in recreatieparken zoals Safaripark Beekse Bergen en Plopsaland en is het merk te vinden bij alle megastores van Babypark en bij 22 winkels van Globetrotter in Duitsland. Ook is er een complete lijn accessoires ontwikkeld.
"Duitsland en Scandinavië zijn echte outdoorlanden, en dat past bij mijn missie: gezinnen met jonge kinderen naar buiten krijgen met gave producten die lang meegaan", zegt Peters in een interview met RetailTrends. Voor de volgende groeifase zoekt het bedrijf een strategische partner die kan ondersteunen bij operationele taken en het verder uitbouwen van het merk.
Lees hier het volledige interview met Boy Peters van Jipfish, de startup van deze maand.