Douglas lanceert internationaal merkcampagneplatform

Douglas lanceert internationaal merkcampagneplatform

Het platform moet de merkbekendheid versterken en langetermijnwaarde opbouwen.

Douglas Group lanceert een internationaal merkcampagneplatform onder het motto 'welcome to beautiful'. Het platform dient als overkoepelend creatief kader voor merkcommunicatie in alle markten en kanalen en bundelt alle marketingactiviteiten onder één dak. Daarmee wil het bedrijf de merkbekendheid versterken en langetermijnwaarde opbouwen.

Het platform wordt in oktober gelanceerd. De eerste campagnes onder het platform verschijnen rond Singles' Day, Beauty Friday en kerstmis. Hoewel elke campagne unieke elementen heeft, blijven ze visueel en conceptueel verbonden door het overkoepelende platform, aldus de beautyretailer.

"We nodigen onze klanten uit naar een plek van inspiratie, ontdekking en zelfexpressie, waar ze zich begrepen, gezien – en bovenal welkom – voelen", zegt Rik Strubel, EVP Group Marketing bij de Douglas Group. Volgens hem verlangen klanten naar een gevoel van verbondenheid, waar 'schoonheid niet wordt gedefinieerd door rigide normen, maar in al haar vormen wordt gevierd'.  

De campagnebeelden tonen een diverse groep mensen en benadrukken zelfvertrouwen, diversiteit en individualiteit. De merkkleur van de beautyretailer, mint, keert terug in alle campagnematerialen. In lijn met het omnichannelmodel van Douglas wordt het platform geactiveerd via tv, print, out-of-home, online en in de winkels.

202509_DOUGLAS Group_Welcome to Beautiful_Key Visual_Landscape

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!