Douglas lanceert internationaal merkcampagneplatform
Gepubliceerd op 29 september 2025 om 12:40
Douglas Group lanceert een internationaal merkcampagneplatform onder het motto 'welcome to beautiful'. Het platform dient als overkoepelend creatief kader voor merkcommunicatie in alle markten en kanalen en bundelt alle marketingactiviteiten onder één dak. Daarmee wil het bedrijf de merkbekendheid versterken en langetermijnwaarde opbouwen.
Het platform wordt in oktober gelanceerd. De eerste campagnes onder het platform verschijnen rond Singles' Day, Beauty Friday en kerstmis. Hoewel elke campagne unieke elementen heeft, blijven ze visueel en conceptueel verbonden door het overkoepelende platform, aldus de beautyretailer.
"We nodigen onze klanten uit naar een plek van inspiratie, ontdekking en zelfexpressie, waar ze zich begrepen, gezien – en bovenal welkom – voelen", zegt Rik Strubel, EVP Group Marketing bij de Douglas Group. Volgens hem verlangen klanten naar een gevoel van verbondenheid, waar 'schoonheid niet wordt gedefinieerd door rigide normen, maar in al haar vormen wordt gevierd'.
De campagnebeelden tonen een diverse groep mensen en benadrukken zelfvertrouwen, diversiteit en individualiteit. De merkkleur van de beautyretailer, mint, keert terug in alle campagnematerialen. In lijn met het omnichannelmodel van Douglas wordt het platform geactiveerd via tv, print, out-of-home, online en in de winkels.
