Shein opent shop-in-shops in Franse warenhuizen
Gepubliceerd op 2 oktober 2025 om 14:06
De Chinese e-commercereus Shein maakt zijn entree in de Franse winkelstraat. Het gaat om in totaal 6 shop-in-shops in luxe warenhuizen, meldt het Franse persbureau AFP.
De stap volgt op een overeenkomst met uitbater Société des Grands Magasin (SGM), die hoopt een jonger publiek naar zijn warenhuizen te trekken. De eerste shop-in-shop zou in november openen in het centrum van Parijs, in warenhuis BHV. Daar krijgt Shein 1.200 vierkante meter op de zesde verdieping tot zijn beschikking.
Later openen er nog 5 shop-in-shops in filialen van de warenhuisketen Galeries Lafayette in Dijon, Reims, Grenoble, Angers en Limoges. Deze 5 Galeries Lafayette-warenhuizen worden ook geëxploiteerd door SGM.
Kritiek
Galeries Lafayette zelf uitte zijn ongenoegen in een statement, 'gezien de positionering en praktijken van dit ultrasnelle modemerk'. Deze zouden in strijd zijn met het aanbod en de waarden van het warenhuis en hun premiumpositionering. Het warenhuis zal 'de uitvoering van deze beslissing verhinderen'. Volgens de groep zijn de plannen ook in strijd met de contractbepalingen tussen hen en SGM.
SGM reageerde op vragen van AFP dat hun nieuwe partnerschap met Shein wel 'in overeenstemming is met alle contractuele voorwaarden die SGM aan Galeries Lafayette binden'. Er zou voortdurend overleg tussen beide partijen plaatsvinden.
Met de shop-in-shops zet de fastfashionretailer een nieuwe stap. Eerder opende Shein wereldwijd alleen tijdelijke pop-upwinkels. Vorige maand ging de Chinese fastfashionspeler ook een samenwerking aan met Pimkie om de online activiteiten van het Franse modemerk te versterken.