Halloween wordt steeds populairder in Nederland, maar retailers profiteren er nauwelijks van. Dat blijkt uit onderzoek van Acties.nl in samenwerking met PanelWizard.
Inmiddels viert 24 procent van de Nederlanders Halloween in enige vorm. In 2022 was dit nog amper 10 procent. Toch geeft 64,6 procent van de consumenten die het wel vieren, helemaal niets uit aan kostuums, decoratie of andere attributen.
Bij de mensen die wel iets uitgeven aan Halloween, geeft de grootste groep (14 procent) maximaal 10 euro uit. 12,6 procent geeft tussen de 10 en 25 euro uit en 6,2 procent spendeert tussen de 25 en 50 euro. Dat betekent dat er iets meer dan 2 procent overblijft die meer dan 50 euro uitgeven.
Degenen die geld uitgeven aan Halloween doen dit vaker fysiek dan online. In totaal geeft 88 procent van degene die geld uitgeven aan deze feestdag aan dat zij dit in een fysieke winkel doen.
Halloween wordt steeds populairder in Nederland, maar retailers profiteren er nauwelijks van. Dat blijkt uit onderzoek van Acties.nl in samenwerking met PanelWizard.
Inmiddels viert 24 procent van de Nederlanders Halloween in enige vorm. In 2022 was dit nog amper 10 procent. Toch geeft 64,6 procent van de consumenten die het wel vieren, helemaal niets uit aan kostuums, decoratie of andere attributen.
Bij de mensen die wel iets uitgeven aan Halloween, geeft de grootste groep (14 procent) maximaal 10 euro uit. 12,6 procent geeft tussen de 10 en 25 euro uit en 6,2 procent spendeert tussen de 25 en 50 euro. Dat betekent dat er iets meer dan 2 procent overblijft die meer dan 50 euro uitgeven.
Degenen die geld uitgeven aan Halloween doen dit vaker fysiek dan online. In totaal geeft 88 procent van degene die geld uitgeven aan deze feestdag aan dat zij dit in een fysieke winkel doen.