Moederbedrijf Louis Vuitton toont licht herstel in derde kwartaal

Moederbedrijf Louis Vuitton toont licht herstel in derde kwartaal

De stijging kwam vooral door goede resultaten in Azië en dan met name de verkoop in China.

LVMH, moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton, heeft in het derde kwartaal 1 procent meer omzet geboekt dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Daarmee is de neerwaartse spiraal waarin het luxebedrijf zat voor nu even gestopt.

De omzet kwam in het eerste kwartaal uit op 18,28 miljard euro. De stijging kwam vooral door goede resultaten in Azië en dan met name de verkoop in China. De verkopen in Europa blijven nog altijd achter, volgens LVMH zelf vooral doordat toeristen minder geld uitgeven aan hun producten.

Het is de eerste keer dit jaar dat de omzet in een kwartaal hoger is dan in dezelfde periode een jaar eerder. In het eerste kwartaal daalde de omzet met 3 procent en in het tweede kwartaal met 4 procent. Over de eerste 9 maanden in totaal is er daarom nog steeds een daling van 2 procent. De totale omzet over die periode komt uit op 58,1 miljard euro.

Als reactie op de matige cijfers voerde LVMH eerder dit jaar bij diverse merken bestuurswissel toe. Bij Louis Vuitton, Christian Dior Couture, Loro Piana, Fendi en Kenzo was er een wijziging in de top.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!