Moederbedrijf Pearle en GrandOptical boekt recordomzet in derde kwartaal

Moederbedrijf Pearle en GrandOptical boekt recordomzet in derde kwartaal

Volgens ceo Francesco Milleri beleefde het concern zijn beste kwartaal ooit.

Het moederbedrijf van de ketens Pearle en GrandOptical, EssilorLuxottica, heeft in het derde kwartaal van 2025 een omzet geboekt van 6,87 miljard euro. Dat is een stijging van 11,7 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Volgens ceo Francesco Milleri beleefde het concern zijn beste kwartaal ooit, gedreven door sterke resultaten in Noord-Amerika en EMEA, de snelle opmars van AI-gestuurde brillen zoals de Ray-Ban Meta en een aanhoudende vraag naar zonnebrillen en oogzorgproducten.

EssilorLuxottica versnelt daarnaast zijn ambities in medische technologie. De Stellest-lenzen, bedoeld voor de behandeling van bijziendheid bij kinderen, worden deze maand gelanceerd in de VS. Ook neemt het concern het Zwitserse AI-oogzorgbedrijf RetinAI over en is de overname van de Britse oogkliniekketen Optegra afgerond.

Het aantal eigen winkels steeg in de eerste 9 maanden van het jaar met 124 tot 13.661, terwijl het aantal franchisewinkels met 70 daalde tot 4.031.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!