Kering verkoopt beautytak aan L'Oréal

Kering verkoopt beautytak aan L'Oréal

Met de deal is een bedrag van 4 miljard euro gemoeid. Daarnaast gaan de bedrijven een strategische samenwerking aan op het gebied van luxe beauty en wellness.

Luxeconcern Kering doet zijn beautytak van de hand aan L'Oreál. De bedrijven maakten de deal, ter waarde van 4 miljard euro, bekend in een gezamenlijke verklaring.

L'Oréal neemt onder meer het parfummerk Creed over. Daarnaast krijgt het de rechten voor 50 jaar om parfums en beautyproducten te ontwikkelen voor de merken Gucci, Bottega Veneta en Balenciaga. Ook betaalt het royalty's voor het gebruik van de gelicentieerde merken. L'Oréal beschikt sinds 2008 over de licentie voor de beautyproducten van Yves Saint Laurent.

Daarnaast melden de luxehuizen dat ze hun krachten bundelen 'om zakelijke kansen te verkennen op het snijvlak van luxe, wellness en levensduur'. Dit gebeurt in de vorm van een geplande 50/50 joint venture.

De aankondiging komt een maand na het aantreden van Luca de Meo als ceo van Kering. Met zijn aanstelling hoopt Kering het tij te keren. De resultaten van het luxeconcern staan al geruime tijd onder druk: van een dalende omzet tot een achterblijvende winstontwikkeling.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!