Kering verkoopt beautytak aan L'Oréal
Gepubliceerd op 20 oktober 2025 om 09:24
Luxeconcern Kering doet zijn beautytak van de hand aan L'Oreál. De bedrijven maakten de deal, ter waarde van 4 miljard euro, bekend in een gezamenlijke verklaring.
L'Oréal neemt onder meer het parfummerk Creed over. Daarnaast krijgt het de rechten voor 50 jaar om parfums en beautyproducten te ontwikkelen voor de merken Gucci, Bottega Veneta en Balenciaga. Ook betaalt het royalty's voor het gebruik van de gelicentieerde merken. L'Oréal beschikt sinds 2008 over de licentie voor de beautyproducten van Yves Saint Laurent.
Daarnaast melden de luxehuizen dat ze hun krachten bundelen 'om zakelijke kansen te verkennen op het snijvlak van luxe, wellness en levensduur'. Dit gebeurt in de vorm van een geplande 50/50 joint venture.
De aankondiging komt een maand na het aantreden van Luca de Meo als ceo van Kering. Met zijn aanstelling hoopt Kering het tij te keren. De resultaten van het luxeconcern staan al geruime tijd onder druk: van een dalende omzet tot een achterblijvende winstontwikkeling.