'LVMH overweegt verkoop belang in Fenty Beauty van Rihanna'

'LVMH overweegt verkoop belang in Fenty Beauty van Rihanna'

Het cosmeticamerk behaalde in 2024 naar schatting een omzet van 450 miljoen dollar (ruim 388 miljoen euro) en zou tussen de 1 en 2 miljard dollar waard zijn.

Luxeconcern LVMH overweegt zijn 50 procent belang in cosmeticamerk Fenty Beauty te verkopen. Dat melden 4 ingewijden aan persbureau Reuters.

Fenty Beauty werd in 2017 opgericht door zangeres Rihanna, in samenwerking met Kendo Brands, de innovatiehub voor cosmetica binnen LVMH. Volgens de bronnen bezitten Rihanna en LVMH elk de helft van het bedrijf.

Voor de mogelijke verkoop werkt LVMH samen met investeringsbank Evercore, aldus 3 van de ingewijden. Zowel LVMH als Evercore wilden geen commentaar geven. Ook Fenty Beauty en vertegenwoordigers van Rihanna hebben nog niet gereageerd.

Fenty Beauty behaalde in 2024 naar schatting een omzet van 450 miljoen dollar (ruim 388 miljoen euro) en zou tussen de 1 en 2 miljard dollar waard zijn.

Rihanna, geboren in Barbados, richtte Fenty Beauty op om make-up te ontwikkelen voor een breed scala aan huidtinten en -types, waaronder die van zwarte, Latijns-Amerikaanse en Aziatische vrouwen. De producten, waaronder make-up, huidverzorging, haarverzorging en parfum, worden verkocht via Sephora en Amazon.

Het bericht over de mogelijke verkoop volgt kort nadat Kering zijn beautytak verkocht aan L'Oréal. Die overname, ter waarde van 4 miljard euro, omvat onder meer het parfummerk Creed en een licentie van 50 jaar om parfums en beautyproducten te ontwikkelen voor Gucci, Bottega Veneta en Balenciaga.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!