Omzet Kering daalt met 10 procent, Gucci blijft zorgenkind
Gepubliceerd op 23 oktober 2025 om 09:28
Het Franse luxeconcern Kering, moederbedrijf van onder meer Gucci, Yves Saint Laurent en Balenciaga, heeft in het derde kwartaal van 2025 een omzet geboekt van 3,4 miljard euro. Dat is 10 procent minder dan een jaar eerder.
De Verenigde Staten was de enige regio waar de omzet in de eigen winkels licht steeg (+3 procent). In West-Europa, Japan en de Azië-Pacific bleef sprake van dalingen, al waren de resultaten minder zwak dan in het tweede kwartaal.
Over heel 2025 zover daalde de omzet van Kering met 14 procent tot 11 miljard euro. "De prestaties van Kering in het derde kwartaal laten weliswaar een duidelijke verbetering zien, maar blijven nog ver achter bij de markt", aldus topman Luca de Meo. Volgens hem werkt het concern "onvermoeibaar aan een herstel" van zijn luxemerken.
Gucci
Gucci, nog altijd goed voor het grootste deel van de groepsomzet, blijft de zwakke schakel. De omzet daalde met 18 procent tot 1,3 miljard euro. De verkoop via eigen winkels zakte met 13 procent, maar dat was wel een verbetering ten opzichte van het tweede kwartaal.
Yves Saint Laurent boekte een omzet van 620 miljoen euro, 7 procent minder dan een jaar eerder.
De enige divisie die groei liet zien was Kering Eyewear & Corporate, waarvan de omzet met 2 procent steeg tot 448 miljoen euro.
Kering bevindt zich midden in een grote herstructurering. Sinds september staat Luca de Meo aan het roer als ceo, terwijl Francesca Bellettini vorige maand werd benoemd tot ceo van Gucci. Eerder dit jaar kreeg het modehuis al een nieuwe creatief directeur, Demna Gvasalia. Ook Balenciaga en Yves Saint Laurent kregen de afgelopen twaalf maanden een nieuwe leiding.
Daarnaast werd deze week bekend dat Kering zijn beautytak aan L’Oréal verkoopt voor 4 miljard euro.