Unilever stopt met vage duurzaamheidsclaims

Unilever stopt met vage duurzaamheidsclaims

De Consumentenbond had hierover bij toezichthouder ACM aan de bel getrokken.

Unilever stopt met het gebruik van onduidelijke duurzaamheidsclaims op verpakkingen. Dat meldt de Autoriteit Consument & Markt.

Het gaat om claims als 'duurzaam geteelde pinda's' op potjes Calvé pindakaas en 'duurzame verpakking'. De Consumentenbond had hierover bij de toezichthouder aan de bel getrokken.

Vanaf 1 januari zijn de meeste verpakkingen aangepast, heeft de producent van levensmiddelen en verzorgingsproducten aan de ACM toegezegd. Na die datum kunnen er nog wel producten met oude verpakkingen in de winkels liggen, omdat supermarkten hun voorraden opmaken. Sommige verpakkingen zijn door Unilever al aangepast.

"Wij zijn blij dat het bedrijf stopt met vage en algemene duurzaamheidsclaims die onduidelijk zijn voor consumenten", zegt Edwin van Houten, directeur Consumenten bij de ACM. "De ACM juicht het toe dat bedrijven verduurzamen en daarover eerlijk communiceren."

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!