Moederbedrijf MediaMarkt blijft groeien en winkels openen
Gepubliceerd op 28 oktober 2025 om 10:31
Ceconomy, het moederbedrijf van onder meer MediaMarkt, heeft voor het elfde kwartaal op rij meer omzet geboekt dan in het hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Ook lijkt het bedrijf weer meer winst te hebben geboekt.
In de laatste 3 maanden van boekjaar 2024/2025 groeide de omzet 7 procent. Dit boekjaar komt de groei van het bedrijf in totaal uit op 5,7 procent. De totale omzet van Ceconomy in 2024/2025, waar naast MediaMarkt ook nog onder meer Saturn onder valt, komt daarmee uit op 23,16 miljard euro, tegenover 22,3 miljard euro een jaar eerder.
De brutowinst (aebit) komt in de voorlopige cijfers uit op 375 tot 380 miljoen euro. De definitieve cijfers publiceert het bedrijf op 17 december. Dat zou een flinke stijging van de winst zijn. Vorig boekjaarjaar kwam de brutowinst uit op 305 miljoen euro.
Winkelnetwerk
Ceconomy opende in boekjaar 2024/2025 in totaal 47 nieuwe winkels en sloot er 10. Door de opening van netto 37 winkels komt het totaal nu boven de 1.000 uit (1.030). De meeste openingen waren er in Zwitserland waar het aantal vestigingen van 5 naar 25 ging. De meeste filialen van het gehele concern zijn in Duitsland (403).
In Nederland daalde het aantal winkels van MediaMarkt van 55 naar 54. Het filiaal in Doetichem werd gesloten.
Ceconomy is ook druk bezig met zijn winkelnetwerk te moderniseren. Inmiddels heeft het bedrijf 75 procent van zijn winkels een update gegeven. Aan het einde van 2025/2026 moet dat rond de 90 procent liggen.