Reebok stelt nieuwe ceo Europa aan
Gepubliceerd op 28 oktober 2025 om 14:44
Reebok-moederbedrijf Authentic Brands heeft Marc Le Roux benoemd tot ceo van Reebok Europe. Hij neemt het stokje over van interim-ceo Steve Robaire, die betrokken blijft bij de Europese activiteiten in een adviserende rol binnen de raad van operationeel partner GB Brands.
Le Roux was hiervoor ruim een jaar ceo van de Franse Groupe Royer, waartoe onder meer schoenenmerk Kickers behoort. Eerder werkte hij 15 jaar bij Adidas, waar hij verschillende leidinggevende functies vervulde.
Volgens Robaire is de komst van Le Roux "cruciaal voor de uitbreiding van het merk in Europa".
De benoeming valt samen met de opening van Reeboks nieuwe Europese hoofdkantoor in Londen, dat zal dienen als strategisch centrum voor de samenwerking met partners, retailers en consumenten in de regio. "Dit is een ongelooflijk spannend moment om bij Reebok te beginnen", zegt Le Roux. "De opening van ons nieuwe hoofdkantoor in Londen is een krachtig symbool van Reeboks toekomst in Europa, en ik kijk ernaar uit om mee te schrijven aan het volgende hoofdstuk."
Groei
Reebok behaalde in het afgelopen boekjaar zowel meer omzet als winst. Eigenaar Authentic Brands stelt dat de groei komt uit meer verkopen via nieuwe partners en betere prestaties van licentiehouders. De groei van het merk is wereldwijd, zegt Authentic Brands.
Sinds de overname door Authentic Brands Group in 2018 is Reeboks omzet bijna verdubbeld. Coo Corey Salter verklaarde tijdens NRF Retail's Big Show Europe in Parijs dat Authentic het merk helpt groeien via een groter netwerk en meerdere verkoopkanalen.
Reebok heeft in Nederland geen eigen winkels, maar verkoopt via zijn webshop en retailers als Foot Locker, JD Sports, Omoda en de Bijenkorf.