Moncler Group blijft stabiel in herstellende luxemarkt
Gepubliceerd op 29 oktober 2025 om 12:31
Moncler Group heeft over de eerste 9 maanden van boekjaar 2025 ongeveer evenveel omzet geboekt als in het jaar ervoor. Het moederbedrijf van Moncler en Stone Island noteert dit jaar vrijwel dezelfde resultaten als vorig jaar.
De omzet van Moncler Group kwam uit op 1,84 miljard euro in de eerste 3 kwartalen van 2025. Vorig jaar was dat 1,86 miljard euro over de eerste 9 maanden. Het lichte verval komt met name door de 4 procent minder verkopen via wholesale van het belangrijkste merk van het huis. Moncler is goed voor 84,4 procent van de omzet.
Voor Stone Island, het andere merk van de groep, was er eveneens een lichte daling in omzet. Het bedrijf noteerde 288 miljoen euro tegenover 292 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. Ook Stone Island levert vooral in op zijn wholesale-kanalen (-8 procent).
De luxemarkt heeft het als geheel nog steeds lastig. Zo dalen de omzetten van grote merken als Prada en Gucci nog steeds, al lijkt er inmiddels ook wat herstel in de markt te komen. Zo waren de cijfers van LVMH weer voorzichtig positief. Merken als Miu Miu en Hermès blijven zich voorlopig onderscheiden door wel flink door te groeien.