De Bijenkorf breidt retailmedia uit
Gepubliceerd op 5 november 2025 om 12:34
Warenhuisketen de Bijenkorf breidt zijn retailmedia-aanbod uit. Zo worden de 55- en 75-inch digitale schermen, nu alleen in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam, binnenkort in alle 7 vestigingen uitgerold.
Ook zijn er nieuwe mogelijkheden toegevoegd. Nieuw is de optie om te adverteren met gesponsorde producten. Merken kunnen hierbij een prominente positie inkopen op categoriepagina's en productlijsten in de app, maar ook op de Nederlandse en Belgische website. Ook is het mogelijk om hier campagnes te tonen om hun bereik te vergroten. Met behulp van de software kan het merk continu optimaliseren op basis van de resultaten. Binnenkort start er een pilot met damesmode.
In het filiaal in Amsterdam is daarnaast een aantal locaties in de winkel geschikt gemaakt voor pr-events, take-overs of pop-ups. Dit wordt in de komende maanden nog verder uitgebreid. Eerder zei waarnemend ceo Maud Soppe tegen RetailTrends dat hier nog zeker kansen liggen: "Die gaan we in de tweede helft van 2025 verder onderzoeken en uitbouwen."
De Bijenkorf bereikt naar eigen zeggen jaarlijks meer dan 22 miljoen winkel- en ruim 116 miljoen onlinebezoekers.