Hiermee is 's werelds grootste winkelcentrum nóg groter

Hiermee is 's werelds grootste winkelcentrum nóg groter

Dubai Mall was al het grootste winkelcentrum ter wereld. Nu, een kleine tien jaar na de openening, is er nog eens een flink stuk bijgebouwd waarmee het die status nog eens verstevigt. De megamall is uitgebreid met zo'n 150 winkels en ruim negentigduizend vierkante meter.

Het nieuwe gedeelte betreft een uitbreiding van de zogeheten Fashion Avenue en is met name gevuld met luxemerken. Zo hebben onder meer Gucci, Dolce & Gabbana en Rolex er nieuwe flagshipstores geopend. Verder zijn er verschillende nieuwe restaurants geopend. Sommige winkels zijn verdeeld over twee verdiepingen, waardoor ze creatief kunnen zijn in de vorm van extra grote etagales. 

Een opvallende toevoeging zijn de slaapcapsules, voor bezoekers die na het winkelen in de enorme mall overvallen worden door vermoeidheid. Die zijn geplaatst in een rustige ruimte vlakbij de parkeergarage. Voor omgerekend zo'n negen euro kun je er een dutje doen van een uur. Heb je meer slaap nodig, dan betaal je twintig euro voor drie uur en vervolgens vier voor elk extra uur. Je kunt er je telefoon opladen en er is een rolluik voor wat privacy, maar kussens moet je wel apart bij huren.

Een bijzondere vermelding verdient het nieuwe vlaggenschip van Gucci. Het label heeft er een nieuwe DIY-service geïntroduceerd. Klanten kunnen daarmee geselecteerde producten naar eigen smaak personaliseren. 

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in