De veertiende editie van de Webwinkel Vakdagen draait om ‘leading in digital commerce’. Op 29 en 30 januari delen meer dan tweehonderd sprekers, in elf zalen in de Jaarbeurs Utrecht, hun visie hierop. Twee sprekers blikken alvast vooruit.


ROELANT PRINS
CHIEF COMMERCIAL OFFICER ADYEN
WOENSDAG 29 JANUARI 12.00 UUR


Van startup tot beursgang


Adyen maakte in twaalf jaar een razendsnelle groei door. Als speler in internationaal betalingsverkeer én als werkgever. Niets gebeurde zomaar, niets ineens. Het bedrijf experimenteerde volop en creëerde een even uniek als eenvoudig businessmodel, gestoeld op meegroeiabonnementen voor klanten. Adyen koos voor transparantie. “Ook dat vinden onze klanten belangrijk”, zegt chief commercial officer Roelant Prins. “Om op lange termijn met een klant samen te werken, wilden we een transparant en simpel model waarin de klant ziet welke marge Adyen genereert. Wij waren de eerste partij in Europa die met zo’n open kostencalculatie kwam. Dit wordt enorm gewaardeerd. Simplificatie en...