Shop je nu in een winkel, of toch eigenlijk online? Hier heb je geen idee, zó naadloos is de totaalervaring van clicks & bricks. Laat je inspireren door deze acht winkelconcepten die sowieso één motto delen: Alles kan.


Goop - Leef volgens Gwyneth Paltrow
Het lifestylemerk Goop ontstond aan de keukentafel van de Amerikaanse actrice Gwyneth Paltrow. Ze startte een nieuwsbrief, waarin ze onder meer tips en adviezen deelde over een gezonde levensstijl. De brief bereikte een steeds grotere groep subscribers. In 2014 waren dat er zo’n zevenhonderdduizend, inmiddels ruim acht miljoen en daarnaast telt het Instagramaccount van Goop 1,4 miljoen volgers. Het merk leert via zijn digitale kanalen zijn doelgroep goed kennen en kan zo volledige engagement genereren. Toen Goop de sterke connectie met zijn achterban signaleerde, leek het een makkelijke vervolgstap om ook eigen producten te verkopen. Dus kwamen er – naast een magazine en dit jaar de Netflix-serie The Goop Lab – producten als kleding, cosmetica en kookboeken. De verkoop ging online, maar Goop opende ook vaste en tijdelijke...