Vrouwen lezen warenhuis-folders, mannen bouwmarkt-brochures
Gepubliceerd op 14 februari 2005 om 00:00
Een consument krijgt per week gemiddeld ongeveer 30 folders of brochures in de brievenbus. Het hangt van de branche en het adverterende bedrijf af of deze folders ook daadwerkelijk gelezen worden. Bovendien maken mannen een andere leeskeuze dan vrouwen, zo blijkt uit het trendonderzoek `Thuis Binnen Bereik`. Het reclamebereik, een percentage dat meet hoeveel folders van een bepaalde adverteerder gelezen worden, van het Kruidvat is het hoogst. Maar liefst 73% van de folders die het Kruidvat in de gemiddelde brievenbus doet wordt doorgenomen. Op plaatsen twee tot en met tien staan respectievelijk Hema (64%), Gamma (63%), Trekpleister (83%), Ikea (60%), Marskramer (60%), Karwei (59%), Praxis (57%). Lidl (57%) en V&D (56%). Als alleen naar vrouwen wordt gekeken scoren folders van warenhuizen relatief goed. Het Kruidvat scoort zelfs een reclamebereik van 85%. Hema (80%), Marskramer (77%), Trekpleister (74%), Ikea (73%), Super De Boer (71%), Blokker (69%), MCD (69%), V&D (66%) en Etos (65%) volgen. Mannen slaan het liefst de folder van bouwmarkten open. In de top-drie staan Gamma (69%), Praxis (69%) en Karwei (68%), gevolgd door Mikro Electro (62%), Kruidvat (59%) en EP (59%).
Reacties 0