Walmart wil CO2-uitstoot reduceren

De Amerikaanse supermarktketen Walmart wil zijn CO2-uitstoot verminderen. De formule wil eind 2015 zijn leveranciers zover hebben dat er een reductie plaatsvindt die qua effect vergelijkbaar is met 3,8 miljoen auto’s die een jaar van de weg worden gehouden.

Walmart wil dat bewerkstelligen door de nadruk te leggen op goed verkopende producten met veel CO2-uitstoot, zoals vlees, brood, melk en kleren. Van de leveranciers wordt geëist dat ze nagaan hoe die worden vervaardigd, verpakt en getransporteerd.

Om de leveranciers zover te krijgen, gaat Walmart-personeel nauw met hen samenwerken om te bepalen welke maatregelen nodig zijn. De kosten die worden gemaakt om bijvoorbeeld een ander type mest te gebruiken, moeten door de leverancier zelf worden betaald, die zijn dus niet voor rekening van Walmart.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!