Promotiedruk super en drogist in de lift
Gepubliceerd op 2 maart 2010 om 00:00
De fmcg-fabrikanten, supermarkten en drogisterijen zijn een zeer belangrijke groep adverteerders. Zij besteedden in 2009 voor circa 1,9 miljard euro aan media, waarvan anderhalf miljard door de fabrikanten en 0,4 miljard door de retailers. Na een jarenlange daling van het aandeel van de promotieomzet in het supermarktkanaal steeg de promodruk in 2009 van vijftien naar ruim zeventien procent. Bij drogisterijen was de ontwikkeling nog extremer. Daar groeide de promodruk van negentien naar ruim 23 procent. Binnen Kruidvat, Etos en Trekpleister is het promoaandeel zelfs opliep naar bijna dertig procent.
Lees meer over het onderzoek van Nielsen in het maartnummer van RetailTrends, dat donderdag verschijnt. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier. U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl.
Reacties 0