M&S wil ’s werelds groenste retailer zijn

De Engelse retailer M&S heeft voor de komende jaren de ambities voor zijn 'eco-plan' opgevoerd. Zo wil de formule in 2015 de groenste retailer ter wereld wil zijn, aldus een bericht The New York Times.

De retailer wil meer duurzame ingrediënten gebruiken voor zijn producten. M&S liet maandag weten dat de groene doelen die in 2007 zijn gesteld hiermee verder worden uitgebouwd. “Dit is moreel gezien niet alleen het juiste om te doen, maar ook commercieel gezien is dit goed”, vindt bestuursvoorzitter Stuart Rose.

Met de ingang van het ‘eco-plan’ in 2007 heeft M&S de negatieve invloed op het milieu verminderd, zijn er meer duurzame producten in het assortiment en heeft de formule door meer efficiency meer dan vijftig miljoen pond bezuinigd.

“We gaan met ons uitgebreide groene plan alles aanpakken in onze bedrijfsprocessen, van de bossen en boerderijen tot aan de fabrieken, de bevoorrading en zelfs de huizen van onze werknemers”, licht Rose toe.

M&S gaat zich ook hard maken voor betere arbeidsomstandigheden van fabrikanten en boeren in Bangladesh, Sri Lanka en India. Daarnaast gaat M&S er meer trainings- en opleidingsmogelijkheden bieden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!