Wakker Dier trekt kort geding tegen Super de Boer in
Gepubliceerd op 3 maart 2010 om 00:00
Het supermarktconcern erkent dat de reclame in haar blad ‘Lekker Leven’ van februari een te rooskleurig beeld schetste over ‘gewoon’ varkensvlees. Gangbaar varkensvlees komt niet van varkens in het stro of lekker buiten, zoals de reclame suggereerde. Super de Boer wijdt in het maartnummer van haar blad enkele pagina’s aan promotie van ScharrelPlus-eieren en biologisch rundvlees in het kader van een bioweek met winkelpromoties. In het aprilnummer wordt aandacht besteed aan de welzijnsverschillen tussen biologisch en gangbaar vlees.
De organisatie Wakker Dier is tevreden met de afspraken.“Via de rechter hadden we een rectificatie kunnen afdwingen, maar daar schieten de varkens weinig mee op. Door de extra promotie van diervriendelijkere producten hebben we iets bereikt voor de dieren”, aldus woordvoerster Hanneke van Ormondt.
Reacties 0