Drogisterijketen DA gaat het aandeel huismerk binnen zijn winkels flink uitbreiden. “Ons eigen merk is een belangrijke klantenbinder”, vertelt Bert Bargboer, algemeen directeur van DA, in de jongste editie van RetailTrends. “Klanten vragen ook om ons huismerk. De komende jaren willen we het aantal sku’s in ons huismerk dan ook verdubbelen.”
Het voeren van huismerken gaat niet ten koste van A-merken, laat Gert Blaauw, directeur winkeloperatie DA, weten. “De merkartikelen blijven een belangrijke rol spelen binnen DA en de winkels. Zij zijn toonaangevend als het gaat om innovaties. Dat waarderen we door ze in de winkels en in folders en magazines regelmatig onder de aandacht te brengen. Wij willen klanten de keuze bieden en dat begrijpen de merken waarmee we samenwerken.”
Lees het interview met de directie van DA in de maart-editie van RetailTrends, die vandaag verschijnt. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
DA wil meer eigen merk in schappen
Gepubliceerd op 4 maart 2010 om 00:00
Reacties 0