Ahold heeft het laatste kwartaal van 2009 licht beter gepresteerd dan analisten verwachtten. Promoties en acties drukten de resultaten, blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van het supermarktconcern.
Het bedrijfsresultaat kwam in het vierde kwartaal uit op 341 miljoen euro tegen 369 miljoen euro een jaar eerder. Onder de streep hield Ahold 267 miljoen euro over, 8,2 procent minder dan een jaar eerder. Analisten waren uitgegaan van een bedrijfsresultaat van 339 miljoen euro en een winst van 252 miljoen euro.
Topman John Rishton noemt de kwartaalcijfers ‘een solide prestatie onder moeilijke omstandigheden'. De omzet en de marges werden beïnvloed door daling van prijzen en acties voor op koopjes beluste klanten.
In januari maakte het concern al de omzetcijfers bekend. De inkomsten kwamen in het vierde kwartaal uit op 6,8 miljard euro. Voor heel 2009, dat overigens een extra handelsweek had, bedroeg de omzet 27,9 miljard euro, 8,9 procent meer dan in 2008.
Ahold presteert iets beter dan verwacht
Gepubliceerd op 4 maart 2010 om 00:00
Reacties 0