Consumenten in New York kunnen voor de winkeletalage van designer Norma Kamali staan, hun gsm op een product richten en deze vervolgens kopen. Dit kan zelfs als de winkel gesloten is.
Kamali loopt momenteel voorop in een technologische transformatie die een enorme impact kan hebben op de wereldwijde retail. De retailer wil dat de link tussen fysieke winkels en het internet sterker wordt. Hiermee denkt Kamali het winkelen gemakkelijker te maken voor de consument, en lucratiever voor de retailer.
De bedoeling van deze technologie is gsm’s te veranderen in informatiedisplays die bestellingen kunnen plaatsen. Zo kunnen consumenten wanneer de voorraad van een product op is het label scannen. Hierop geeft de telefoon aan waar het product nog wel voorhanden is. Voor non-food artikelen is er straks zelfs de mogelijkheid producten direct te bestellen, zoals bij Kamali al gebeurt.
Er zijn zelfs supermarkten die zich momenteel verdiepen in deze technologie en aan de slag willen met realtime coupons. Op deze manier kan de supermarkt mensen die op de zuivelafdeling zijn een bericht sturen dat de melk in de aanbieding is.
Momenteel zijn diverse grote vestigingen van Walmart en Disney deze mobiele technieken aan het testen. De verwachting is dat deze technologie dit jaar voorzichtig wordt gebruikt in de Verenigde staten, en de jaren erna zal groeien en overwaaien naar Europa.
Richten, klikken en kopen met mobieltje
Gepubliceerd op 5 maart 2010 om 00:00
Reacties 0