H&M geeft korting via mobiel spel

Kledingwinkelketen H&M is een samenwerkingsverband aangegaan met het locatiegebaseerde mobiele spel MyTown van ontwikkelaar Booyah. Door de samenwerking krijgen gebruikers van het spel online virtuele extra's en in 'real life' kortingen op echte producten.

Wanneer een gebruiker van MyTown een H&M filiaal inloopt en incheckt met de applicatie krijgt hij of zij korting op kleding in de fysieke winkel. In het spel ontvangt men virtuele credits wanneer ze de fysieke winkel binnenlopen. Met deze virtuele credits kan men virtuele goederen aanschaffen voor in het spel. 

De kosteloze applicatie is vooralsnog alleen beschikbaar voor de iPhone en iPod Touch en wordt nog niet buiten de Verenigde Staten gespeeld. Toch zijn er inmiddels 2,5 miljoen virtuele goederen in de game verspreid. De spelers zijn dagelijks zo'n vijftig minuten bezig in de virtuele wereld van MyTown. De meer dan een miljoen gebruikers loggen samen 3,5 miljoen keer per dag in.

Booyah heeft met de applicatie in totaal 9,5 miljoen dollar aan geld opgehaald.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!