Ruim 71 procent van de Nederlandse consumenten koopt wel eens een een product online. Dat blijkt uit een onderzoek van Forrester Research. Daarmee is de Nederlander de actiefste webwinkelaar van alle Europeanen.
Volgens het onderzoek zullen de bestedingen in de online retail de komende vier jaar elk jaar gemiddeld met elf procent groeien. In 2014 zal er door Nederlandse e-shoppers voor 5,2 miljard euro worden gewinkeld op het internet.
Nederlandse consumenten hebben meer vertrouwen in de veiligheid van het online achterlaten van financiële gegevens dan de gemiddelde Europese shopper. Slechts zeven procent van de Nederlanders maakt zich zorgen over problemen die kunnen ontstaan bij online transacties. De populairste online aankopen in West-Europa zijn boeken, kaartjes voor events en kleding.
Retailers doen er volgens Forrester goed aan de komende jaren hun multichannel-strategie vlot te ontwikkelen. De consument zal steeds meer willen switchen tussen online en offline kanalen. Ook mobiele ontwikkelingen zetten de komende vier jaar door.
Nederlandse consument webwinkelt veel
Gepubliceerd op 11 maart 2010 om 00:00
Reacties 0