Consument wil nog steeds goedkoop vlees

De economie kan dan wel aantrekken, consumenten zijn nog steeds op zoek naar goedkoop vlees. Zo stelt 62 procent van de consumenten in de VS anders vleesinkopen te doen dan voor de economische crisis, blijkt uit het rapport Power of Meat.

Supermarkten verkochten wel meer vlees. Dat komt doordat mensen minder vaak uit eten gaan. Vooral grootverpakkingen vlees worden vaker ingeslagen. Daarbij gaan de Amerikaanse consumenten vaker voor aanbiedingen en worden bepaalde vleessoorten van het boodschappenlijstje geschrapt.

De reclamefolders doen het uitstekend, concluderen de onderzoekers. Mensen pluizen de folders van diverse supers vóór hun bezoek aan de supermarkt uitgebreid uit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!