De Nederlandse site Webshopselect introduceert ‘Het Consumenten Keurmerk’; een keurmerk van consumenten voor consumenten. Initiatiefnemer Hendrik-Jan van der Let verstrekt bronzen, zilveren, gouden en diamanten logo’s aan betalende webwinkels, die door klanten gemiddeld met een voldoende worden beoordeeld. Dat meldt Twinkle op haar site.
Volgens Van der Let zeggen de bestaande keurmerken weinig over klanttevredenheid. “Stichtingen bijvoorbeeld bepalen op basis van een lijstje met voorwaarden of er wel of niet een keurmerk wordt verstrekt. Vervolgens kan zo’n webshop vaak straffeloos tekort schieten in zijn dienstverlening aan klanten. Bij ons zijn klantreacties maatgevend”, aldus Van der Let.
Bezoekers van Webshopselect.nl kunnen webwinkels beoordelen op tien verschillende criteria, op basis waarvan andere bezoekers webwinkels kunnen zoeken op de site. Webwinkeliers die de abonnementsfee van 195 euro per jaar voldoen, krijgen op bepaalde basisvoorwaarden direct een bronzen keurmerk opgespeld. “Die voorwaarden zijn niet zo specifiek. Het moet gaan om een webwinkel die beoordelingen toestaat”, vertelt Van der Let.
Webwinkeliers zijn volgens Van der Let nog niet erg enthousiast. “Ze zijn die vele keurmerken ook wel een beetje zat ondertussen. Aan ons de taak duidelijk te maken dat wij echt anders zijn”, aldus Van der Let.
Consument beslist over nieuw keurmerk webwinkels
Gepubliceerd op 12 maart 2010 om 00:00
Reacties 0