Bouwmarkten in prijzenoorlog verwikkeld

De Nederlandse bouwmarkten bevinden zich in een ware prijzenoorlog. Om de slinkende omzetten van de afgelopen jaren te compenseren wordt door de grootste doe-het-zelf-zaken flink ingezet op scherpe prijzen, schrijft het Financieele Dagblad maandag. Gemiddeld noteerde een bouwmarktondernemer de afgelopen twee jaar een omzetafname van vijftien procent.

Gamma en Hornbach zouden de laagste prijzen hanteren, aldus het FD. De krant baseert zich hierbij op gesprekken met verschillende bouwmarkten. Gamma heeft een huismerk dat met lagere prijzen werkt. Er liggen steeds meer producten onder de eigen merknaam in de schappen.

De groei in de Nederlandse doe-het-zelfbranche is er wel uit, meent Paul Burger van franchiseorganisatie DGN Retail, van winkelformules als Hubo, Doeland en Multimate. “De stormachtige groei van twee miljard euro in 1983 naar 4,4 miljard euro in 2006 komt niet meer terug. Nieuwbouw van woningen en verhuizingen zijn van groot belang voor bouwmarkten, maar daar zit nu de klad in.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!