Richemont doet bod op Net-a-porter

De Zwitserse investeringsgroep Richemont heeft een bod gedaan op de Britse webshop Net-a-porter. Richemont heeft al een minderheidsbelang van 29 procent in de Britse webshop en wil nu voor 350 miljoen pond (386 miljoen euro) de resterende zeventig procent van het bedrijf overnemen. Dat meldt de Britse krant de Sunday Telegraph.

Met Net-a-porter, dat in 2000 werd opgericht door Natalie Massenet, krijgt Richemont een nieuw afzetkanaal voor eigen merken als Cartier, Alfred Dunhill en Chloé. De webshop was de eerste luxe webwinkel met bekende merken als Miu Miu, Stella McCarteny en Jimmy Choo in haar assortiment. Vorig jaar rapporteerde het bedrijf een omzetstijging van 47,8 procent naar 81,5 miljoen pond.

Net-a-porter heeft inmiddels meer dan achthonderd werknemers en kantoren in Londen en New York. Maandelijks kijken meer dan twee miljoen unieke bezoekers op de webshop. De definitieve overname zal later deze week worden bekendgemaakt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!