In Duitsland verdienen momenteel een kleine vierhonderdduizend ondernemingen aan de verkoop op internet. Dat blijkt uit een berekening van het interactieve kenniscentrum iBusiness.
Om tot dit aantal te komen zijn de hondervijftigduizend Duitse webwinkeliers, de 163 duizend affiliate-winkeliers en de 68 duizend commerciële eBay-verkopers bij elkaar opgeteld.
Afgelopen maand maakte het Bundesverband des Deutschen Versandhandels (BDV) bekend dat de online-retailverkopen in 2009 uitkwamen op 15,5 miljard euro. Dat is zestien procent meer in vergelijking met 2008. Tevens zorgt internet met 53 procent voor het eerst voor meer dan de helft van alle ‘Versandhandel’ in Duitsland, ondanks de sterke positie van de catalogus.
Forrester Research voorspelde deze week dat de Duitse online-retail haar omzet tot 2014 jaarlijks zal zien groeien met gemiddeld negen procent.
Groei voor Duitse webshops
Gepubliceerd op 16 maart 2010 om 00:00
Reacties 0