Retailer doet nog weinig met sms

Winkeliers lijken nog niet warm te lopen voor de mogelijkheden die sms hen te bieden heeft. Een kwart van de detaillisten legt mobiele nummers van klanten vast, en slechts drie procent van hen verstuurt sms-berichten naar zijn klanten. Dat blijkt uit de jaarlijks Monitor ICT van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD).

E-mailnieuwsbrieven worden door dertien procent van de ondernemers verstuurd, terwijl dertig procent e-mailadressen van klanten in zijn bestand heeft zitten. Hier valt dus nog veel te winnen, concludeert het HBD. “Want waarom geen sms-bericht of e-nieuwsbrief versturen om vaste klanten te wijzen op uitverkoop, sms-en om de klant te vertellen dat de gerepareerde televisie gereed is of per e-mail laten weten dat een besteld boek binnen is?"

De Nederlandse consument lijkt daar volgens het HBD klaar voor te zijn, 'want van jong tot oud beschikken we over mobiele telefoons en e-mailadressen en we sms-en en e-mailen heel wat af. Nu de detaillisten nog'.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!