Het internet dreigt retail mee te sleuren in een race naar de bodem. Klanten kunnen in de winkel op hun mobiele telefoon prijzen vergelijken, om de producten vervolgens aan te schaffen bij online giganten als Amazon. Heeft de fysieke winkel nog toekomst? Op het jaarcongres van de National Retail Federation (NRF) werd gezocht naar antwoorden.
De Amerikaanse retailmarkt had een beter kerstseizoen dan verwacht, maar vooral dankzij groei die online is gerealiseerd. Een panel dat sprak over luxe retail op de NRF BIG Show in New York probeerde met veel richtingloos gepraat over Twitter en Facebook grip op het nieuwe paradigma te krijgen. “Het is een beetje vroeg om het over de ondergang van fysieke winkels te hebben”, vond Saks-topman Steve Sadove. Toonaangevende luxewinkel Saks Fifth Avenue overleefde de kerst met een selectiever en deels goedkoper aanbod.
Lees meer over de ontwikkeling van online en offline in het maartnummer van RetailTrends. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier. U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl.
Heeft de fysieke winkel toekomst?
Gepubliceerd op 17 maart 2010 om 00:00
Reacties 0