Consument positiever over toekomst

Nederlandse consumenten zijn minder negatief over hun eigen portemonnee dan een kwartaal geleden. Dat blijkt uit de Budgetbarometer die ING vandaag publiceert.

“Je ziet dat mensen in 2009 hard hebben gewerkt aan een financieel buffer. Ze hebben flink gespaard en bezuinigd. Inmiddels neemt de onzekerheid over eventuele werkloosheid af”, aldus Charles Kalshoven, hoofdeconoom van ING.

De volgende stap is dat mensen hun portemonnee weer trekken. Kalshoven ziet dat vanaf komende zomer gebeuren. “Het geld dat de mensen hebben gespaard, gaan ze niet ineens uitgeven. Straks gaan consumenten alsnog hun aankopen doen die ze eerder hebben uitgesteld: bijvoorbeeld een auto of nieuwe tv.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!