Stichting Wakker Dier strijdt de komende drie maanden tegen het aanbieden van vlees voor bodemprijzen in supermarkten. Dat liet de stichting donderdag weten tijdens de start van de ‘kiloknallercampagne Vlees goedkoper dan kattenvoer’. De supermarkt die de komende drie maanden het meeste dieronvriendelijke vlees verkoopt, krijgt van stichting Wakker Dier tweehonderdvijftig 'bijtende' spotjes op de landelijke radio op zijn bord.
Met deze campagne wil de organisatie het dierenleed aan de kaak stellen dat het resultaat is van het zo goedkoop mogelijk produceren van vlees. “Supermarkten moeten niet stunten met de prijzen van vlees, omdat dit ten koste van dieren gaat”, aldus Wakker Dier. Volgens de stichting moeten consumenten de keuze hebben om voor diervriendelijk vlees te kiezen. In veel supermarkten is dit niet mogelijk.
Albert Heijn verklaarde donderdag niet van plan te zijn directe actie naar aanleiding van de campagne te ondernemen. “Vlees is een belangrijk product in het winkelwagentje van onze klanten. Wij bieden al meerdere soorten vlees aan, zodat mensen zelf een bewuste keuze kunnen maken", aldus een woordvoerder van de supermarkt.
Reacties 0