AH: meer logistieke winst mogelijk

Supermarkten en fabrikanten moeten nog intensiever gaan samenwerken als het gaat om logistiek. Dat stelt vice-president replenishment Peter van Kralingen van Albert Heijn woensdag tijdens het GS1 Congres in Maarssen. Volgens Van Kralingen is er voor alle schakels binnen de logistieke keten dusdanig veel geld besparen, dat het interessant is om hieraan mee te doen.

Albert Heijn heeft op het gebied van replenishment de afgelopen zes jaar flink wat progressie gemaakt, vertelt Van Kralingen. “We zijn nu zo ver dat we end-to-end softwareoplossingen hebben gerealiseerd en verder willen met optimalisatie. Het liefst willen we meer kilometers maken en vaker de winkels bevoorraden nu we centraal zicht hebben op de bestelbehoefte. We moeten kijken naar het bundelen van goederenstromen”, aldus van Kralingen.

Op het punt van retourstromen ziet Van Kralingen kansen. “Maar wij hebben dat volledig uitbesteed aan K&N. Als zij willen bundelen, moeten ze dat zelf oppakken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!