Nederlander koopt meer vis

Nederlanders kochten het afgelopen jaar meer vis, schaal- en schelpdieren. De consumptie steeg van 3,4 naar 3,6 kilo per persoon, blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK, in opdracht van het Nederlands Visbureau. Vooral tonijn is populair.

Nederlanders kochten in 2009 het vaakst tonijn. Pangasius uit de diepvries staat op nummer twee, gevolgd door zalm uit de diepvries en vissticks. Haring staat op nummer vijf wat consumptie betreft, maar de vis zorgde wel voor de meeste omzet.

In totaal werd voor 513 miljoen euro aan vis, schaal- en schelpdieren besteed. Dat is vier procent meer dan een jaar eerder. De gemiddelde Nederlander eet één keer in de drie weken vis. De aanbevolen hoeveelheid is twee keer in de week.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!