De lente-editie van Channel Panel Season Session die deze week werd gehouden stond in het teken van bricks & clicks. In kasteel Hooge Vuursche in Baarn kwamen ongeveer negentig professionals in retail bij elkaar om zich te laten informeren en inspireren over het samenspel tussen winkelretail en internetretail. Marco van der Hulst van Hunkemöller, winnaar van de ING Retail Jaarprijs Bricks & Clicks Award, presenteerde de succesvolle business case van deze lingerieketen.
Hunkemöller heeft volgens de jury op vernieuwende wijze invulling gegeven aan kanaaloverstijgend klantcontact met gepersonificeerde aanbiedingen. De Hansnel Groep is sponsor van deze Bricks & Clicks Award. Als vervolg op deze sponsoring heeft Hansnel een nieuw magazine gelanceerd over het fenomeen bricks & clicks: FRED.
Fred Eikelenboom, directeur/partner van Hansnel Groep en naamgever aan deze glossy, reikte het eerste exemplaar van FRED uit aan Oscar van den Ende, voorzitter van de ING Retail Jaarprijs. Tot slot gaf Laurens van den Oever van GfK Retail & Technology cijfers en verwachtingen prijs over de omzettrends tussen winkel- en internetverkopen. Zo verwacht Van den Oever, dat het gemiddelde omzetaandeel van online sales over alle door GfK gemeten retailsectoren zal stijgen van 18,8 procent in 2009 naar 34,3 procent in 2015 zonder dat de totale omzet zal toenemen.
Bricks & clicks centraal op Season Session
Gepubliceerd op 19 maart 2010 om 00:00
Reacties 0