Strengere regels tabaksreclame VS

De Amerikaanse voedsel- en warenautoriteit FDA is strengere regels aan het invoeren voor de tabaksreclame en -verkoop. Dat meldt Adformatie maandag.

Sigarettenautomaten krijgen een limiet en tabaksfabrikanten mogen hun merken niet meer gebruiken voor het sponsoren van toernooien en andere evenementen. Daarnaast mogen er geen petjes of T-shirts meer verkocht worden waar een sigarettenmerk op afgedrukt staat.

Tevens wil de FDA dat reclame die door kinderen kan worden gezien, alleen nog in zwart-wit mag worden vertoond. Deze maatregel is eerder door een rechtbank verworpen, nadat de fabrikanten zich beroepten op de vrije meningsuiting.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!