Light frisdranken steeds populairder
Gepubliceerd op 25 maart 2010 om 00:00
Voorzitter Paul Rosenmöller van het Convenant Gezond Gewicht vindt de uitkomsten bemoedigend. “Iedereen die dacht dat Nederlanders dik worden door de frisdrank heeft het dus mis.” Toch kan ook de frisdrankindustrie volgens hem nog een aantal stappen zetten in de strijd tegen overgewicht. “Zorg ervoor dat de gezonde keuze makkelijker in de schappen van de supermarkten is te vinden. De inrichting van winkels is belangrijk, want het aanbod creëert de vraag”, aldus Rosenmöller.
De Nederlandse consument drinkt, met vier á vijf koppen per dag, het liefst koffie en thee, zo blijkt uit het onderzoek. Water staat met ruim twee glazen per dag op de tweede plaats, gevolgd door de frisdranken met één glas. Warme dranken zijn vooral favoriet bij oudere groepen vanaf 30 jaar, terwijl de jongere generatie tot 20 jaar liever zuiveldranken, siropen en frisdranken drinkt.
Reacties 0