Kampeerketen De Vrijbuiter wil over enkele jaren toetreden tot de Duitse markt. De uitbreidingsplannen zijn financieel mogelijk doordat de retailer in zee is gegaan met participatiemaatschappij Ecart, die een belang van 49 procent in de winkelketen krijgt.
Na een miljoeneninvestering in een nieuwe megastore in Roermond richt de formule zijn blik oostwaarts. “Duitsland is een onontgonnen gebied. Er bestaat daar geen vergelijkbaar winkelconcept”, aldus directeur en medeaandeelhouder Gerard Kremer.
De megastore in Roermond opende deze maand en kreeg op de eerste dag twaalfduizend bezoekers over de winkelvloer. Het nieuwste filiaal ligt naast een retailpark met zaken als Intersport en MediaMarkt, waar jaarlijks twee miljoen mensen op af komen.
De Vrijbuiter verwacht met zijn vestiging in Roermond de helft van zijn klanten uit Noord-Rijnland-Westfalen te halen.”Onze formule voldoet aan de wens van de Duitse klant. Die wil alles onder één dak, een grote keuze en kwaliteit”, aldus Kremer. Volgens de directeur geven Duitsers meer uit aan kampeeruitrusting dan Nederlanders.
De Vrijbuiter wil winkels in Duitsland
Gepubliceerd op 25 maart 2010 om 00:00
Reacties 0