Buitenlandse retailers zijn Rusland veel minder aantrekkelijk gaan vinden. Dat meldt FashionUnited op haar site. Volgens de statistische gegevens van het internationale consultancy bureau AT Kearn werd China dit jaar juist populairder.
Rusland zakte op de jaarlijkse ranglijst van opkomende retailmarkten van de tweede naar de negende plaats. De groeiende concurrentie van Russische bedrijven, de daling van de koopkracht, en de ongunstige wetgeving deden het land volgens buitenlandse retailers geen goed. China daarentegen, dat vorig jaar nog op nummer drie stond, is voor retailers veel interessanter geworden.
AT Kearny stelt elk jaar een ranglijst op van dertig opkomende retailmarkten. De rangorde wordt bepaald op basis van 25 variabelen, waaronder economische en politieke risico's, aantrekkelijkheid van de retailmarkt, verzadigingsgraad van de sector en het verschil tussen de groei van het bruto binnenlands product (BBP) en de groei van de detailhandel. De overige favorieten zijn Koeweit, India, Saoedi Arabië en Brazilië.
Rusland verliest aantrekkingskracht buitenlandse retailers
Gepubliceerd op 2 augustus 2010 om 00:00
Reacties 0