Twitter is aan het experimenteren met een nieuw verdienmodel. De microblogdienst wil gaan adverteren op basis van ‘real-time’ conversaties. Dit heeft Shiva Rajamaran, productmanager van Twitter laten weten.
De microblogdienst is sinds zijn oprichting op zoek naar een geschikt verdienmodel. Met dit nieuwe verdienmodel moeten vaste inkomsten gerealiseerd worden. Via EarlyBird biedt Twitter al aanbiedingen aan, maar het nieuwe experiment moet hier een dimensie aan toevoegen.
Rajamaran stelt dat adverteerders via EarlyBird aanbiedingen kunnen doen op basis van tweets van gebruikers. Trending topics, onderwerpen waar gebruikers het meest over praten, spelen hierbij een cruciale rol. Twitter wil samen met adverteerders inspringen op trends waardoor ze snel interessante aanbiedingen kunnen doen.
Het nieuwe systeem moet naast het aanbod van adverteerders ook trends op Twitter analyseren. Rajamaran noemt als voorbeeld de outfit van een beroemdheid. Mocht de outfit een trend worden, tipt Twitter een modezaak die daarop kan inspelen.
Het nieuwe EarlyBird-concept zou er voor moeten zorgen dat gebruikers van Twitter de aanbiedingen meteen zien na het plaatsen van een tweet, zonder dat gebruikers de pagina hoeven te verversen.
Twitter test 'real-time' adverteren
Gepubliceerd op 3 augustus 2010 om 00:00
Reacties 0