Telecomretail heeft flink baat bij iPhone

De populariteit van de iPhone legt telecomretailers geen windeieren. “Sinds iPhone zijn de verkopen van smartphones geëxplodeerd”, aldus Bart Weijermars, algemeen directeur van T-Mobile. “Niet alleen bij ons, maar ook bij KPN en Vodafone. We verkopen nu ontzettend veel Blackberry’s. Sterker: van alle operators verkopen wij de meeste smartphones.”

Ondanks de antenneproblemen van de nieuwste versie van de iPhone, gaat het dus erg goed met de verkoop. De levertijd bedraagt bij aanvang al acht tot tien weken. De T-Mobile directeur wil niet kwijt hoeveel de formule van het apparaat denkt te slijten. “Tienduizenden? Nee, veel meer.”

De populariteit van de iPhone zorgde ervoor dat het netwerk van T-Mobile zwaar overbelast raakte. “We hebben dat misschien niet helemaal goed ingeschat. Gelukkig hebben we de capaciteit op ons netwerk in enkele weken weten te verdubbelen. De problemen zijn nu opgelost”, aldus de directeur.

Er zijn volgens T-Mobile niet veel klanten opgestapt. “Wel hebben enkele duizenden mensen zich gemeld voor onze compensatieregeling. De meesten krijgen twee maanden internetkosten teruggestort.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!