‘Media-inzet scoort goed op lange termijn’

Media-inzet heeft op lange termijn vaak meer effect dan aanvankelijk werd gedacht. Dat blijkt uit onderzoek van SymphonyIRI Group, dat wordt gepubliceerd in het augustusnummer van RetailTrends, dat vrijdag verschijnt.

SymphonyIRI Group heeft voor het onderzoek het langetermijneffect van media in kaart gebracht. Hieruit komt naar voren dat het in veel gevallen verstandiger kan zijn om te investeren in media in plaats van in promoties.

“Bij het inzetten van media wordt vaak alleen naar de korte termijn gekeken”, aldus consultant Joris Boer, consultant Analytics & Shopper Knowledge bij SymphonyIRI Group Nederland. “De kosten worden dan afgezet tegen de opbrengsten en deze worden vergeleken met promoties. Dan is de som snel gemaakt, want de return on investment (ROI) van media is meestal lager. Dus wordt er gesneden in het mediabudget ten gunste van promoties.”

Lees meer hierover in de jongste editie van RetailTrends. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier. U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!