Groei Unilever dankzij opkomende markten

Unilever heeft zijn omzet en winst in het tweede kwartaal zien toenemen dankzij een sterke vraag in opkomende markten. De omzet nam in het tweede kwartaal toe met elf procent tot 11,6 miljard euro. Het aangepaste bedrijfsresultaat groeide met veertien procent naar 1,74 miljard euro.

Richard Withagen, analist van SNS Securities denkt dat de inkomsten niet alleen gedreven worden door een sterke vraag in opkomende markten, maar ook door de gunstige wisselkoerseffecten. Hij wijst echter wel op stevige prijsconcurrentie in de opkomende markten als India en Brazilië.

Withagen verwacht dat Unilever zijn vooruitzichten herhaalt. Unilever liet eerder al weten te rekenen op een steeds moeilijker handelsklimaat naar mate het jaar vordert. Ook gaat het concern uit van stijgende kosten voor grondstoffen en toenemende prijsconcurrentie. Unilever heeft vooralsnog geen winstprognose gegeven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!