Steeds minder zelfgebakken brood bij bakker

Bakkers bakken hun brood steeds minder vaak zelf. Het omzetaandeel van geheel zelfgebakken producten bij brood- en banketzaken neemt dan ook gestaag af.

Er werd de afgelopen vijf jaar tien procent minder zelfgebakken producten verkocht, terwijl de omzet uit kant-en-klare producten met tien procent steeg. Dit komt naar voren uit onderzoek van Van Es Marketingservices, die 243 retailers onder de loep nam die samen 526 bakkerszaken vertegenwoordigen.

Saillant is ook dat bakkers relatief steeds minder brood verkopen. Was brood in 2003 nog goed voor 56 procent van de bakkersomzet, dit jaar kromp dit aandeel naar 42 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!