‘Winkel heeft kansen als showroom’

Om lost sale-problematiek aan te pakken, zouden retailers hun winkel meer kunnen benaderen als showroom. Dat meldt Jan de Jong, emeritus hoogleraar en voormalig plaatsvervangend directeur van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) in het augustusnummer van RetailTrends.

Een grote ergernis voor klanten is dat de kans bestaat dat een product met een specifieke kleur, stof of maat niet meer voorradig is, vertelt De Jong. Winkels kunnen een beperkte voorraad aanhouden van het enorm gevarieerde aanbod dat door fabrikanten op de markt wordt gebracht. Niet alleen vanwege de ruimte, maar ook vanwege de (voor)financiering en het risico dat een artikel uit de mode raakt of niet aanslaat.

Om dit probleem uit de wereld te helpen, zal de werkwijze die bij meubelzaken en in autoshowrooms al normaal is – met zelfs levertijden van maanden – ook in andere branches onder de aandacht komen. De voordelen van een winkel als showroom zijn volgens De Jong evident: de klant tast nooit mis en de retailer heeft minder ruimte en werkkapitaal nodig. In de ‘winkel’ kun je bovendien….

Lees het gehele verhaal in het augustusnummer van RetailTrends, dat deze week verschijnt. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier. U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!